Tortas virtęs desertiniu sūriu. ?!

Bent jau man, tai retai pasitaiko, kad patiekalo…….pavadinimas nelabai atitiktų tikrovę.

Tarkim. Mmm….kepate pyragą, bet jo skonis labiau primeną kokį apkepą. Saldų apkepą.

Manau tie kas suprato, tai…suprato.
O savo šiandieninį pavyzdį aš pateiksiu čia, kuris pagal idėją turėjo mane apvilti, bet…ne. Nevisai.

Visų pirma, prisikabinkime prie pavadinimo: ‘Kokosinis tortas’. (?!)

Tortus kepame gimtadieniams ir jie dažniausiai būna ištaigingi ir su pertepimais. Arba sluoksniais. Arba dar kuom nors. Aš neįsitikinus, kad tiesiog su želatinos pagalba užšaldytą masę galėčiau vadinti tortu.
Tebūnie tai bus kokosinis pyragas. Bent jau iki tol, kol aš jį pagaminau.

Ir pyragas tai nelabai tikęs. Bet. Bet. Bet. Užtat jį tiesiog puiku naudoti kaip tarkim…desertinį sūrį, ką aš vėliau ir padariau.

Žinot, tuos desertinius sūrius su želės gabaliukais arba aguonomis? Štai čia kažkas panašaus. Beabejo, čia su kokosu, bet kas jums neleidžia įmaišyti želė, aguonų, o gal džiovintų vaisių, riešutų ar dar ko tik pagiedaujate.
Užšaldome kvadratinėje formoje ir vuolia.

‘Kokosinis tortas’ ( arba desertinis sūris )
Šaltinis: Velykų valgiai 2006

500 g riebios varškės
125 g cukraus
1/2 citrinos žievelės ir sulčių
400 g grietinėlės
50 g kokoso drožlių
30 g želatinos

Varškę išsukti su cukrumi, citrinos žievele ir sultimis, 6 valg. š. grietinėlės ir 1/2 kiekio kokoso drožlių.
Želatiną 10 min., tirpinti šaltame vandenyje, po to įstatyti į karštą vandenį ir ištirpinti.
Ištirpusią želatiną išplakti su 4 valg. š. varškės, sumaišyti su visa varškės mase ir palikti šaltai ( to daryti nereikėjo, nes varškės masė tą pačią minutę pradėjo staigiai stingti, taigi galite iš karto pereiti prie ‘paskutiniosios dalies’).
Likusią grietinėlę išplakti iki standžių putų,  Kai varškė pradės stingti į ją atsargiai sudėti grietinėlę ir išmaišyti ( kas gali būti kiek problemiška, mat varškė sustingusi maišysis gabalais. Aš iš viso viską dariau smulkintuve. Jis puikiai visada išsuka varške iki gražios kreminės konsistencijos, o ir pačiai vargti nereikia ).
Masę sukrėsti į formą/formas ir padėti šaltai ( kad būtų patogiau, pirma formą išklokite maistine plėvele ), kad sustingtų.
Iš formos išimtą ‘tortą’ apibarstyti likusiomis kokoso drožlėmis ir papuošti kokoso ir vaisių riekelėmis ( aš sūrio nepuošiu ).

Skonis: 9/10
Ir nors puikiai aš ( ir kiti ) suprantate, kad aš gavau tai, ko…nesitikėjau. Bet dėl mano meilės šio tipo sūriams, aš vistiek nenusivylus. Ir aš vistiek patenkinta.
Sūris ( niekas neprieštarauja, kad aš jį taip vadinčiau ), puikiai pjaustosi ir yra vientiso, švelnaus ir maloniai saldaus skonio. Vos vos citrusų gaidelė ir kokosai, kurie čia tikrai negroja pirmu smuiku.
Aš išsisaugau šį receptą…ir beabejo ne kaip tortą ar pyragą.

Reklama
Tortas virtęs desertiniu sūriu. ?!

3 komentarai “Tortas virtęs desertiniu sūriu. ?!

  1. Šiandien turbūt sūrių diena 😀 kažkur ką tik mačiau, jog gavo varškę, nors virė ryžių pudingą, o čia iš torto desertinė varškė. Nors šis variantas manau labai skanus ir galima panaudoti kad ir kokiam želė torto vienam iš sluoksnių (užsisaugojau pabandymui). Vistiek geriau negu gaut saldų apkepą, kaip kad rašei.

  2. ištaiGingi 😉
    Su želė pyragais taip jau būna – jei per daug želatinos ir virsta sūriu. Prisimenu pirmus bandymus daryti mascarponės tortą – nieko neišmaniau apie želatinos naudojimą, tai ją šaltam vandeny išbrinkinau ir supyliau į mascarponės/jogurto masę 😀 o po to taip ir likau nesupratus, kodėl taip paruošta želatina man įdaro nesutraukia 😀 o kad želatiną po to ištirpint reikia daug vėliau kažkur perskaičiau, kai recepto autorė step by step surašiusi viską buvo. Tada aplankė nušvitimas 😀

  3. Diana sako:

    Forelle, tai ganėtinai nusisekusi nesekmė.
    Ne kiekvieną nesėkmę aš dar ir išsisaugau ))

    Indre, done. Ačiū )

Parašykite komentarą

