Svogūnų sriuba.

Akys pradeda ašaroti, jei man reikia nulupti kilogramą svogūnų.
Būčiau likus be akių ( arba ašarų liaukų ), jei tą kilogramą man dar ir supjaustyti reikėtų.

Todėl buvo išrasti pagalbiniai prietaisai.
Smulkintuvas.

Kad Diana galėtų pirmą kartą pasigaminti svogūnų sriubą ir sužinoti, kas gi tai iš viso yra.
Neturėjau žalio supratimo.
O ir mąsčiau, daryti ar ne. Niekas nemėgsta valgyti nenusisekusių patiekalų. O tokių kartais būna.
Negerai, kai jie seka vienas po kito.

Daryti.
Tebūnie. Juk vistiek teks kada nors daryti.

Aš taaaaip norėčiau Gourmet Traveller žurnalų.

Beabejo, supraskit, kad tokius dalykus, kaip Gruyere sūrį aš pakeičiau.
Čederio gaut negaliu. Gruyere mat.

Prancūziška svogūnų sriuba
French onion soup

100 g sviesto
2 kg svogūnų, plonai supjaustytų
1 l jautienos sultinio
4 čiobrelių šakelės
3 petražolių šakelės
1 lauro lapas
8 ( 1 cm storio ) baguette riekelių
250 g Gruyere tarkuoto sūrio

Dideliame prikaistuvyje ištirpinti sviestą, sudėti svogūnus ir kepti uždengus ant vidutinės ugnies, retkarčiais  pamaišant 20 min., kol svogūnai suminkštės.
Nuimti dangtį ir kepti juos dar 1 valandą, kol svogūnai galutinai suminkštės ir pradės karamelizuotis.
Įpilti 1/2 stiklinės sultinio ir troškinti apie 5 min., kol sultinys beveik išgaruos. Taip per tris kartus dar supilti 1 1/2 stiklinės sultinio.
Virvute surišti visus prieskonius ir juos sudėti į svogūnus kartu su likusiu sultiniu. Paskaninti druska ir šviežiai maltais pipirais.
Užvirinti, sumažinti ugnį ir virti nuo kraštų retkarčiais ‘nugramdant’ susikaramelizavusius svogūnų gabalėlius, apie 40 min., kol sriuba sutirštės.
Orkaitė – 200C.
Sriuba supilstyti į 4 dubenėlius, užtarkuoti dalį sūrio. Ant kiekvienos porcijos uždėti po 2 baguette riekeles ir jas užbarstyti likusiu sūriu. Dėti į orkaitę 5 min., kol sūris išsilydis.
Tiekti iš karto.

Skonis: 8.5/10

Kaip amerikiečiai ( manyčiau ) pasakytų, comforting.
Tai, nuo ko apsunkęs nesijauti, bet yra šilta, ryškaus skonio ir sotu.
Kažkodėl aš nemanau, kad svogūnus tikrai tinkamai padariau. Mano nuomone ( o aš tuo beveik įsitikinusi ), jie turėjo išeiti kur kas tamsesni ( juk karameliniai ), nei jie buvo pas mane.
Bet kokiu atveju, aš vistiek leisiu sau pašnekėti apie skonį.
Bet koks kartumas/aštrumas pradingo. Pati sriuba yra salstelėjusio skonio, kiek aštri ( bet greičiausiai dėl prieskonių ). Taigi salstelėjusi ir kiek aštroka. Plius, dar ir karšta. Baguette ir sūris čia kažkas puikaus. Kažkas puikaus ir papildančio visą patiekalą. Traški baguette riekelė su išsilydžiusiu sūriu ir svogūinų sriuba kuri irgi padengta plonu lydyto sūrio sluoksniu.
Tikrai labai neblogai.

Pagaminta mokančio ją virti, ji iš viso turėtų būti….mmm. Taip. Mmm.

Reklama
Svogūnų sriuba.

6 komentarai “Svogūnų sriuba.

  1. O kokį smulkintuvą turi? Aš šiandien atsiėmiau iš tuperware mini chef ar panasiai – tai manau labai tiktu tokiam patiekalui.
    Sriuba atrodo labai gardžiai – tu tikrai moki virti 🙂 Sužavėjo visai mane (nors šiandien ir turėjau pokštų su skrandžiu) – dedam į must do litstą.
    Kas dėl žurnalų – norėčiau jų visų, kuriuos tik išleidžia. Su teminiais receptais, su nuostabiom nuotraukom ir tekstais nukeliančiais atrodo į kitą šalį…

  2. Asta sako:

    Nežinau, kaip ten ir kas su ta sriuba, nes tokios ragauti neteko (bet teko gaminti ir ragauti svogūnų pyragą, kuris iš pradžių gąsdino, o paskui pasirodė nenusakomai skanus, taigi..), bet labai noriu pagirti nuotraukas 🙂 Jei pasakysiu, kad man jos tokios taip kaimiškai jaukios ir mielos, nuskambės nemaloniai? Aš čia ta gerąja to žodžio prasme, jei supranti, ką turiu galvoje 😀

Parašykite komentarą

