Pusryčių galetė.

O viskas prasidėjo nuo…

Maždaug 14 metų spėju. Kiek pasyvokai.
Vieną dieną didvyriškai įžygiavus į virtuvę aš pareiškiau, kad reikia išmokti gaminti. Aš nemokėjau kiaušinio išsikepti. Tikrai, tikrai. Ir nežinojo kiek laiko juos reikia virti.
Ir iš viso, maisto gaminimas man atrodė kažkas neįtikėtino, kaip užsiėmimas skirtas tiktai super žmonių rasei.

Aktyvumas prasidėjo po to. Man pradėjus laikytis dietų.  Valgyti norėjosi, valgyt nevalgiau, o prieš akis iš kažkur pradėjo šmėžuoti receptai su profesionaliomis nuotraukomis. Suprantat? Profesionaliomis nuotraukomis.
Oo. Tai buvo tiesiog erzinimas. Mama tai vadino sadomazochizmu, savęs kankinimu maisto atžvilgiu.
Aš pradėjau gaminti. Pradėjau labai aktyviai gaminti.

Gaminti daug, o save riboti dar daugiau.
Buvau vienas iš nedaugelio paauglių, iš kurių ( kaip kažkas išsireiškė ), liko pusė.
Ir tai nebuvo ‘ištysimas’ per vasarą, ir tai nebuvo ‘išaugimas’ iš vaikiško apkūnumo, kaip kad daugelis ilgą laiką manė.


PUSRYČIŲ GALETĖ
Morning Galette

Dviejų galečių tešlai:

225 g sviesto
2 1/2 stiklinės miltų ( all purpose )
3 arb. š. cukraus
1/2 arb. š. druskos
7 valg. š. šalto vandens
1 didelis kiaušinis, išplaktas

Vienos galetės įdarui:

10 vyšninių pomidorų, perpjautų per pusę
100 g sūrio, tarkuoto
2 valg. š. juodųjų alyvuogių pastos/ 10 juodųjų alyvuogių, perpjautų per pus
3 dideli kiaušiniai
druskos, pipirų

Tešlai:
sviestą supjaustyti, 15 min. dėti į šaldiklį.
Virtuvės smulkintuve sumaišyti miltus, cukrų, druską.  Sudėti sviestą ir ‘smulkinti’ kol susiformuos trupiniai.
Supilti vandenį, pasmulkinti, kad tešla taptų varškės grublėtumo, išimti ant lengvai miltais pabarstyto stalviršio ir suformuoti, ypatingia neminkant, tešlą.
Padalinti į dvi dalis, susukti gniutulus, suploti diskus ir suvynioti į maistinę plėvelę.
Dėti į šaldytuvą 3 valandom, geriau – per naktį.

Išimti vieną tešlos dalį. Iškočioti 20×30 cm ilgio stačiakampį. Nuo kiekvieno krašto, tešlą truputį suvynioti ( maždaug 1.5 cm ), tarsi sudarant sieneles.
Kraštus aptepti plaktu kiaušiniu, dėti tešlą į šaldiklį 15 min.

Orkaitė – 180C.

Atskirti kiaušinių trynius ir baltymus.

Galetę kepti 20 min. gerai įkaitintoje orkaitėje. Išimti. Apibarstyti sūriu, paskleisti baltymus, o ant jų atsargiai – trynius.
Paskirstyti pjaustytus pomidorus ir alyvuogių pastą, jei reikia, pabarstyti druska ir pipirais.

Dar pašauti į orkaitę kepti 25 minutes.
Išėmus iš karto patiekti.

Skonis: 9/10

Man patiko.
Tešla labai trupanti, kietesnės sloksniuotos tipo, kas manyčiau, netgi praturtina galetę. Sūris maloniai padengia dugną, taip nuolat suteikdamas prieskonį ir puikiai derėdamas su ingredientais viršuje.
Ganėtinai sausa, nors valgant pagalvojau, kad turbūt tokia ji man labiau patinka. Niekas nepasimeta, o kažkokio drėgnumo suteikia vyšniniai pomidorai.

Reklama
Pusryčių galetė.

7 komentarai “Pusryčių galetė.

  1. duonosirzaidimu sako:

    Patiko įžanga 🙂 “Sadomazochizmas“, haha :)) Aš tokia pat, tik ne dietų laikausi, o kol kas gamint nelabai turiu galimybių, bet vis viena žurnalus su Profesionaliom foto vartau ir dūsauju :)) Kas išgirstu mane prieš kelis metus, nepatikėtų mano žodžiais “Kaip aš noooriu ką nors valgyt pagamint!“ :))

    Patiko ir galette, labai!

  2. Diana sako:

    Patiko? )
    Na, man tai svarbu ;). Dėkoju )

    Profesionalų nuotraukos žlugdančios.
    Pas mane požiūris į jas svyruoja nuo žymėjimosi, kaip indelio į ateitį, tai panikos, kad nieko nespėju )

  3. Asta sako:

    Įžanga pernelyg artima, kad galėčiau skaityti ramiai… Dietos yra blogis 😀 Bet daugiau ir neišsiplėsiu 🙂
    Puikūs galette, tik nuimčiau alyvuoges ir mielai krimsčiau pusryčiams 🙂

  4. Diana sako:

    Asta, aš sakau, kad kas buvo, tas pražuvo 😉

    Žinai, tai antras patiekalas, kur toleruoju alyvuoges.
    Gal aš pradedu jau išsigydyti savo kategorišką n-metų alyvuogių nemėgimą.
    Aš jas palikčiau )

    1. Diana sako:

      Buvo ir to. )

      Gundo, bet be alyvuogių, tai jau ne tas.
      Nusprendžiau sau, kad daugiau lankstumo.
      O vienų alyvuogių valgyti aš vis dar nepradedu.
      Bet turbūt picų jau vien dėl alyvuogių irgi neatmetinėsiu. Padorus dalykas jos ).

Parašykite komentarą

