Savaitės pyragas: Vokiečių šokoladinis tortas

Antrą valandą aš pareiškiu, kad toks jausmas, jog jau šešios.
Bet nieko prieš neturiu, man patinka anksti uždegti namie šviesas, nes lauke jau tamsu.

Įvyko jaunesnės gimtadienis. 11 metų. Tai jau darosi rimta.
Aš, beabejo, kas gi galėtų abejoti, pasišoviau tortą kepti ir pasisodinus ją dar prieš gerą savaitę pradėjau siūlyti variantus. Ji dėjo pliusus, skyrė balus, o aš bandžiau įtakoti, kad tortas būtų iš mano ‘trokštamų pagaminti’.
Mes pasikalbėjom, susižvalgėm ir nusprendėm.

Ilgas gaminimas. Bet vertas.

Vokiečių šokoladinis tortas
World’s Best German Chocolate Cake

Papločiams:

60 g puskarčio šokolado
60 g kartaus šokolado
6 valg. š. vandens
225 g minkšto sviesto
250 g + 50 g cukraus
4 dideli kiaušiniai
2 stiklinės miltų ( gluten free, bet naudojau paprastus )
3/4 arb. š. ksantano dervos ( nieko nežinau )
1/4 stiklinės maltų migdolų
1 arb. š. kepimo miltelių
1 arb. š. sodos
1 1/2 arb. š. druskos
1 stiklinė kefyro, kambario temperatūros
1 arb. š. vanilės ekstrakto

Įdarui:

1 1/2 stiklinės plakamosios grietinėlės
250 g cukraus
4 kiaušinių tryniai
120 g sviesto, supjaustyto
1 arb. š. druskos
1 1/2 stiklinės skrudintų smulkinto pekano riešutų
1 3/4 stilinės skrudintų kokoso drožlių

Sirupui:

1 stiklinė vandens
150 g cukraus
2 valg. š. tamsaus romo

Šokoladiniam kremui:

240 g puskarčio/ pieniško šokolado
2 valg. š. šviesaus kukrūzų sirupo
40 g sviesto
2/3 stiklinės plakamosios grietinėlės

Papločiai

Ištepti riebalais 2 23 cm skermens formas, ištiesti kepimo popieriumi.
Orkaitė – 180C.
Karšto vandens vonelėje ištirpinti abiejų rūšių šokoladą su vandeniu ir kaitinti, kol masė taps vienalytė. Ataušinti iki kambario temperatūros.
Mikseriu plakti sviestą su 250 g cukraus iki purumo ( apie 5 min. ).
Įplakti šokolado masę ir sudėti trynius, po kiekvieno gerai išplakant.
Sumaišyti miltus, ksanatano derva, maltus migdolus, kepimo miltelius, sodą ir druską.
Į sviesto masę įmaišyti pusę miltų mišinio, plakant supilti kefyrą ir vanilę, galų gale įmaišyti likusius miltus.
Plakti kiaušinių baltymus iki putų, plakant sudėti likusį ( 50 g ) cukraus ir išplakti iki standumo.
1/3 baltymų įmaišyti į tešlą, atsargiai išmaišyti, įmaišyti likusius baltymus.
Tešlą paskirstyti dviem formos, išlyginti paviršių ir kepti 45 minutes, kol papločiai iškeps.
Išimti, ant grotelių ataušinti.
Horizontaliai kiekvieną paplotį perpjauti per pus.

Įdaras

Prikaistuvyje sumaišyti grietinėlę, cukrų ir trynius.
Į atskirą dubenį sudėti 90 g sviesto, kokosą, riešutus, druską.
Kremą kaitinti, kol pradės tirštėti ir padengs šaukštą. Jo temperatūra turėtų būti 85C.
Kremą užpilti ant kokoso ir riešutų mišinio, ir maišyti, kol sviestas ištirps.
Ataušinti iki kambario temperatūros, leidžiant įdarui sutirštėti.

Sirupui

Kaitinti cukrų ir vandenį, kol cukrus galutinai ištirps.
Iš karto įmaišyti romą.
Ataušinti.

Šokoladiniam kremui

Šokoladą, kukurūzų sirupą ir sviestą sudėti į dubenį.
Grietinėlę kaitinti iki užvirimo, užpilti ją šokoladą, palikti minutei ir išmaišyti iki vienalytės masės.
Palikti ataušti.

Torto surinkimas

Pirmąjį paplotį apšlakstyti sirupu, paskirstyti 3/4 stiklinės įdaro per visą plotį ir uždengti kitu papločiu. Vėl apšlakstyti sirupu ir t.t.
Paskutinį paplotį taip pat apšlakstyti sirupu, aptepti įdaru.
Šonus ir viršų ( viršuje paliekant ‘angą’ ) aptepti šokoladiniu kremu.
Autoriai sako, kad kremo gali atrodyti daug, bet naudokit visą. Aš irgi taip sakau. Šokoladinis kremas dar niekam nepamaišė.

Skonis: 9.5/10

Minkštas ir švelnus, bet neištižęs. Kokoso ir riešutų įdaras saldus, bet harmoningai kiek sūrus, kas mano nuomone suteikia ‘Snickers’ efektą ).
Šokoladinis kremas tikra terapija, o ir pats tortas puikiai sulieja visus skonius.
Aš netgi kokosui sakau taip, nes jis gimęs šiame torte, tai – jo gimtinė.
Visi valgė ir linksėjo, dievagojosi kaip skanu, ir aš tikiu. Nes tikrai skanu.

Ar gaminčiau dar kartą? Žinot, pati netikiu ką sakau, bet TAIP. TAIP.

 

Savaitės pyragas: Vokiečių šokoladinis tortas

6 komentarai “Savaitės pyragas: Vokiečių šokoladinis tortas

    1. Diana sako:

      Galima ir taip traktuoti 😉
      Bet nedažnas patiekalas sulaukia mano 10 ) Jis turi mane sužavėti, apžavėti ir nužavėti )
      Ir visgi, tokio kojų pakirtimo šis tortas nepadarė )

      O ir šiaip. Dėl tokio kiekio kokoso aš nesitikėjau man labai jau priimtino varianto, o še tau )

  1. Asta sako:

    Eik tu sau, Diana 😮 Apžavėjai, sužavėjai ir nužavėjai tu mane su šituo torčiku – šimtas balų ir ne mažiau! 😀 O jei rimtai, tai rodosi labai jau nerealiai prabangaus skonio tortas, o kadangi ir kokosus, ir šokoladą aš labai myliu, tai.. manai, visi mano žavesiai absoliučiai suprantami ir pateisinami 🙂

Parašykite komentarą

