Porų rizotas.

Aš norėčiau atsidurti, kur jau stalai būtų nukrauti įvairiausiais kalėdiniais kepiniais: džiovintų vaisių pyragais, imbieriniais žmogeliukais, meduoliais papuoštais spalvotu glajumi, imbieriniais ir cinamono pyragais, karštu šokoladu, triufeliais ir linzer sausainiais.
Mano dabartinės Kalėdos ir joms pasiruošimas yra prognozuojamos kaip… joks.
Aš nekepu meduolių, imbierinių sausainių, pyragų ir nelabai planuoju juos kepti. Aš neverdu šokolado, nevolioju triufelių kakavoje.
O net ir internetinis pamišimas dėl Kalėdų tematika mane pradeda gluminti, aš  nejaukiai pasimuistau kedėje, tarsi jei aš neiškepsiu meduolių, šiais metais Kalėdos neateis.

Aš norėčiau, kad kas nors mano namus ‘prikvėpintų’ Kalėdomis.

Rizotas su porais
Leek risotto with mustard parsley

1 1/4 stiklinės Arborio ryžių
1/2 l vištienos/daržovių sultinio
5 maži porai, smulkiai supjaustyti
3 valg. š. sviesto
1 1/2 valg. š. garstyčių
ryšulėlis petražolių, tik lapų
2 skiltelės česnako
2 valg. š. alyvuogių aliejaus
1 citrinos sultys
druskos ir pipirų pagal skonį

Užvirinti sultinį.
2 valg. š. sviesto ištirpinti keptuvėje, sudėti baltąsias supjaustytas porų dalis ir lengvai patroškinti.
Sudėti ryžius, išmaišyti, truputį apkepti, kol ryžiai taps permatomi.
Įpilti samtį sultinio, išmaišyti ir gaminti, kol sultinys susigers į ryžius, po to vėl įpilti truputį sultinio ir vėl maišant troškinti, kol skysčio nebeliks. Taip išnaudoti visą sultinį.

Gaminant ryžius, sudėti petražoles, česnaką, garstyčias, alyvuogių aliejų, citrnos sultis ir 1/4 stiklinės sultinio į trintuvą. Viską sutrinti iki vientisos masės.
Masę perkošti per sietelį, pagardinti pipirais, druska ir atidėti.
Kai risotas beveik paruoštas, pagardinti likusiu sviestu ir nuimti nuo ugnies. Pagardinti druska, pipirais jei reikia.
Įmaišyti petražolių ir garstyčių tyrę.
Patiekti pabarsčius kapotomis petražolėmis.

Skonis: 9/10

Vienas ryškiausių rizotų, kokius teko valgyti.
Garstyčių ir citrinos skoniai balansuoja ant ribos. Jie stiprūs, bet nepriverčiantys suraukti veido, o tik pagalvoti ‘čia tai bent’.
Neįsitikinus, kad kiekvienam jis patiktų taip, kaip patiko man, bet skoniu aš likau ypatingai patenkinta ir plojant katučiu sakau šiam rizotui taip.

Porų rizotas.

4 komentarai “Porų rizotas.

  1. Aš irgi dar nieko nedarau, bet nekantrauju pradėti. Nors šventės nebus super įstabios (mama + as) manau vistiek verta pasistengti, kad ir del saves 🙂

  2. nekepu tų žmogiukų nei aš. Ateinančios šventės mane labiausiai džiugina tuo, kad po jų pradės ilgėti diena. O nervina seilėtais amerikoniškais filmais, kurių finale netikėtai ima snigti ir visi laimingi, ir džinglbelais prekybcentriuose.
    labai įdomi garstyčių padažo idėja, kaipgi man jos neužmiršti iki sekančio risotto?

Parašykite komentarą

